vrijdag 2 oktober 2015

Tutorials maken

Ik vind het altijd leuk om tutorials te schrijven en ik wilde dat ze dan ook goed gevonden worden op mijn blog. Ik heb heel lang zitten knoeien om het voor elkaar te krijgen op een bepaalde manier, maar nu begrijp ik dat ik eerst een bericht met een tutorial moet posten en deze daarna pas als link onder het kopje Tutorials kan plaatsen. Hallo, bent u er nog :-)))

Dus dat doe ik dan vandaag maar. Eerst de laatste, logisch.

Een quilt sandwichen met planken
Deze methode van sandwichen is heel makkelijk en voorkomt zere knieƫn, scheefgetrokken quilts en het vervloeken van je quilt.
Het kan gewoon met planken van de bouwmarkt. Ik heb 2 planken van 18 x 68 mm en ongeveer 1,5 meter lang. Als je langere planken neemt wordt het een beetje lastig te handelen. Als ik een grotere quilt heb laat ik deze quilten, dat is met de hand toch ook niet te doen.

Leg de achterkantstof (AKS) met de verkeerde kant naar boven op de tafel. Leg de quilttop (QT) hierop met de verkeerde kant naar beneden. Dus verkeerd op verkeerd.
De AKS is rondom ongeveer 8 cm groter dan de QT. Dit is belangrijk.
Dan rol je de QT netjes om de eerste plank. Dit hoeft niet heel erg strak, als het maar netjes recht is.
Vervolgens rol je de AKS om de andere plank.Ook hier weer netjes recht.

 Je rolt beide lagen netjes helemaal rond de plank.
Dan draai je de planken om zodat je in de rol kijkt. Het uiteinde ligt nu naar je toe.
 Zet de QT even aan de kant en leg de AKS met het begin aan de rand van de tafel. Rol de AKS nu een halve meter af. Hierover leg je de tussenlaag (TL). Deze is even groot als de AKS.
Dan pak je de QT weer en legt deze op de TL iets van de kant af (8cm). Je rolt de QT af totdat hij op de AKS plank ligt.Dit gedeelte ga je vastzetten met veiligheidsspelden of doorrijgen.
 Trek dan het hele pakket wat naar je toe zodat je er beter bij kunt en rol de AKS weer een halve meter uit. TL erover en daarna de QT. Zet deze lagen weer op je eigen manier vast.  Ga zo door tot de hele QT uitgerold is.
Op deze manier is er niks verschoven of verplaatst en heb je een mooi gesandwichte quilt.
Succes met quilten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Insta is het nu

 Al heel lang heb ik hier niets meer gepost. De inspiratie om een heel verhaal te vertellen ontbreekt en het is best veel werk om een beetje...

populaire berichten